Sfeerimpressie van de presentatie op de Julianaschool in Dordrecht. |
Inmiddels is het eerste geschreven vervolg binnen. Helaas is er nog geen beeldmateriaal geupload. Misschien is de drempel voor het maken van beeld en dit online zetten groter dan schrijven? Er waren een paar kinderen in de klas bekend met tekenprogramma's en maakte wel eens iets in hun vrije tijd. Wij zullen ons bezig houden met de vraag: Hoe kunnen wij er voor zorgen dat de beeldende vaardigheden worden gestimuleerd?
Het belang van beeld op de website wil ik nogmaals onderstrepen. In hetzelfde document van cultuur+eductie als waar ik in mijn vorige blog aan refereerde staat een stuk over informeel leren in sociaal-artistieke projecten geschreven door Janne Kerremans. Kunst kan worden ingezet als leermiddel. Kunstprojecten leiden volgens haar bevindingen tot talentontwikkeling maar ook nieuwe inzichten en een sterker gemeenschapsgevoel en wederzijds respect.
Waarschijnlijk zal het aanpassen van de website al leiden tot hogere participatie, maar er zijn meer manieren om de kinderen te laten deelnemen. We merken dat informeel leren niet op gang komt zonder een formeel gedeelte. Daarom zullen wij #dtv sessies houden op de school en hulp bieden waar nodig bij het inloggen en deelnemen aan het project. Wij staan open voor nieuwe ideeën en kritiek, interactie zal leiden tot een vruchtbaar project. Volg daarom de ontwikkelingen van Writealong via twitter, hyves en de website zelf. En vind ons leuk op facebook!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten