woensdag 25 april 2012

DDDM.

Drie Dagen Digitale Media.

Naar aanleiding van het gastcollege van Rudy van Belkom van Imagobureau Tink hield ik drie dagen bij hoeveel tijd ik gebruik maakte van digitale media. Hiervoor gebruikte ik de Evernote app op mijn telefoon. In het diagram hieronder het totaal aantal minuten te zien, en welke vormen van digitale media ik heb gebruikt.



























 In totaal gebruikte ik 1542 minuten lang digitale media. Gemiddeld genomen is dit acht en half uur per dag. Persoonlijk vind ik dit niet veel, er zijn vaak dagen dat dit getal veel hoger is. Het valt op dat het grootste deel van de tijd is besteed aan online media. Social media zoals Twitter, Yammer, Facebook, Whatsapp, mail, surfen, het bekijken van video's op YouTube, TED, uitzendinggemist , Evernote, Dropbox en prezi is samen goed voor 534 minuten, ongeveer een derde van het totaal. Het internetgebruik is versnipperd in verschillende soorten media. Opvallend is dat televisie een tweede plaats heeft, en het tekstverwerkingsprogramma Word de derde plaats krijgt. Vaak gebruikte ik twee of meer vormen van digitale media tegelijkertijd. Zo stond de muziek geregeld aan terwijl ik gebruik maakte van Word of social media, of gebruikte ik Twitter en Whatsapp tijdens het televisiekijken. Hoe vaak dit is voorgekomen is niet bijhouden. Ik heb niet opgekeken van mijn social media gebruik dat per dag een gemiddelde kent van 71,67 minuten. Het is duidelijk dat digitale media onmisbaar zijn in mijn dagelijks leven. Veel digitale media gebruik ik voor studie of professionele doeleinden maar ook voor ontspanning. Door het bijhouden van dit dagboek ben ik mij bewust geworden van het belang van digitale media in mijn dagelijks leven. Ik vind het essentieel voor de communicatie, verdieping en informatievoorziening op professioneel en persoonlijk vlak. Wat betekenen digitale media voor jou?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten